Destination Helsingborg
en stad att känna, smaka och se

KUND
Destination Helsingborg
Kategori
Foto
År
2024
Destination Helsingborg
Hur fångar man känslan av en plats? Doften av hav, klirret från ett glas på en takbar, ljudet av cykeldäck mot grusväg en tidig sommarmorgon? Tillsammans med Destination Helsingborg fick vi uppdraget att visa upp staden – inte bara som den ser ut, utan som den känns.
Under flera dagar rörde vi oss genom Helsingborg med kameran i handen och sinnena öppna. Vi filmade när solen steg över en nyvaken golfbana. Fotograferade sorlet på en livlig restaurang med stimmig atmosfär och handplockade rätter. Vi följde med på cykelutflykt genom det skånska landskapet, där slutmålet var en vingård i kvällsljus.
Vi drack drinkar med utsikt över havet, flög med drönare över stadens tak i gyllene skymning och doppade fötterna i det svala vattnet vid kallbadhuset. Allt med målet att fånga Helsingborgs själ – både i stillbild och i rörelse.
Det vi levererade var ett bild- och filmmaterial med puls, lugn, kontraster och karaktär. Ett visuellt språk som Destination Helsingborg nu använder i sina digitala kanaler, kampanjer och marknadsföring – för att bjuda in fler att uppleva allt det där som inte går att läsa sig till. Bara känna.